Tips voor het kiezen van effectieve auto belettering

Auto belettering behoort tot de meest populaire promotiemogelijkheden van dit moment. Dat is niet heel vreemd, want we gaan steeds meer de weg op en autoreclame wordt zelfs op de meest afgelegen en rustige weggetjes opgemerkt. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je kiest voor auto belettering die voor jouw specifieke business het meest effectief is. Daarom geven we je graag wat tips als het gaat om het maken van keuzes op het gebied van auto belettering.

1. Een heldere afbeelding

Wil je een afbeelding gaan gebruiken binnen je auto belettering? Dan is het heel goed om hier een bepaald symbool aan toe te voegen, zodat men niet hoeft te lezen om te weten wat jij nu eigenlijk doet. We hebben het over kleine symbolen als toevoeging, welke je bijvoorbeeld op de achterzijde of de portieren van de auto of bus aanbrengt. Denk aan een schroevendraaier voor een klusbedrijf, een schaar voor een kapper en een roos voor een bloemist.

2. Een duidelijk lettertype

Heb je een sierlijk beroep? Dan wil je ook sierlijk overkomen op je doelgroep. Dit is natuurlijk ook heel belangrijk, maar doe dit niet door te kiezen voor de meest sierlijke letters op je auto. Natuurlijk kun je wel sierletters gebruiken, maar het is wel belangrijk dat het dan gaat om een sierlijk lettertype dat toch zonder moeite te lezen is in een korte tijd. Als je voorbij rijdt hebben mensen niet veel tijd om te lezen. Het lettertype mag dus het snellezen niet belemmeren.

3. Hou het kort en krachtig

Het is niet aan te raden om hele lappen tekst te verwerken in de auto belettering, om dezelfde reden als het afraden van het gebruik van een moeilijker leesbaar lettertype. Mensen hebben in het verkeer niet de gelegenheid om lang naar andere auto’s op de weg te kijken, dus een lange boodschap is niet effectief. Hou het kort en krachtig!

4. Vermeld met auto belettering minimaal 1 activiteit

Een symbool is niet verplicht in de auto belettering. Wil je geen symbool gebruiken, benoem dan minimaal 1 activiteit wanneer je dienstverlening of product niet is opgenomen in je bedrijfsnaam. ‘Van der Kraan – glazenwassers’ is duidelijker dan enkel ‘Van der Kraan’. Maak mensen in je auto belettering duidelijk wat je doet.

5. Denk aan kleurcombinaties

Veel ondernemingen maken gebruik van zwarte en witte bedrijfsauto’s. Hier is natuurlijk iedere kleur autostickers zonder gevaar op aan te brengen. Echter, maak jij gebruik van bedrijfsauto’s in een andere kleur? Besteed dan extra aandacht aan het kiezen van de kleuren voor je auto belettering. De boodschap op je auto moet wel opvallen op een leuke manier en het mag mensen zeker niet afschrikken met vloekende kleuren.

Beslis niet te snel

Tot slot willen we je aanraden niet te snel beslissingen te maken. Het is begrijpelijk dat je je auto belettering snel wilt hebben wanneer je eenmaal hebt besloten gebruik te gaan maken van auto belettering, maar ook hier geldt; haastige spoed is zelden goed. Als je te snel keuzes maakt, dan is het risico groter dat je fouten maakt. Dit wil je niet op je professionele bedrijfsauto of –busje. Het is niet de bedoeling dat je verkeerde kleuren kiest, je contactgegevens verkeerd laat drukken of iets vergeet in het ontwerp. Denk goed na over je auto belettering, want dit is waar jij je doelgroep mee aan gaat spreken. Het moet in één keer goed!

Natuurlijk biedt Geef het door Reclame je een complete service, inclusief het meedenken over het uiteindelijke ontwerp. Door jou te informeren en te adviseren zorgen wij ervoor dat je altijd zeker kunt zijn over je uiteindelijke ontwerp.

We ♥ new friends

© Copyright 1998-2017 Geef het door Reclame - All rights reserved. Powered by Xenodesign.